Rastuci dopyt po rozličných formách energie a výrazný pokles prírodných zásob fosílnych energetických surovín v spojení politickej a ekonomickej nestability v krajinách ich produkcie, viedli k uvedeniu stratégie bioekonómie pre EÚ v horizonte 2020. Biomasa ako premenná znižujúca obsah uhlíka počas procesu fotosyntézy a ako katalizátor produktivity ekosystému bola identifikovaná ako sľubný nosič chemickej energie s najväčším potenciálom pre produkciu energie. Avšak efekty rapídneho rozvoja trhu s bioenergiou, ktorý je hnaný hlavne politikou, na lesné podniky a ich marketingové stratégie nie sú známe. Vychádzajúc z myšlienok rôznych teoretických perspektív (napr. "the configuration school", podnikové hospodárstvo, "market-as-network perspective", inštitučná teória) je možné nielen teoreticky zostaviť, ale aj empiricky a v medzinárodnom prostredí testovať navrhnutý model, ktorý spojí individuálne analyzované časti ako marketingové stratégie a ich kritické aspekty do jedného celku. Výsledný model vyplní teoretickú štrbinku vo výskume marketingových stratégií aplikovaných v sektore bioekonómie vo všeobecnosti a konkrétne v rámci lesného hospodárstva. Výsledky získané aplikáciou kvalitatívnych a kvantitatívnych metód výskumu prinesú odpovede na otázky, ako sa lesné podniky vyrovnávajú, respektíve využívajú súčasný vývoj a príležitosti rapídneho rozvoja trhu s bioenergiou.
- University
- Applicants
- Students and Studies
- Science and Research
- The Public and Media
- Contact Us